fredag 21 mars 2014

för en stund bara finnas till

Och jag vet att du brände dig en gång på kokplattan i din slitna lägenhet, brännmärket på underarmen är infekterat. Men envis som du är, vägrar du sätta på plåster eller ens smörja på aloe vera. Men det är upp till dig.




Jag har länge tänk att det finns dem som har det så mycket värre än vad jag har. Men så går inte att tänka. Vi är för olika för det. Det handlar ju egentligen uthållighet och kapacitet. Hur mycket vi kan ta. Hur länge vi orkar stå ut.

Akta dig för elden sa du. Och vi tog avstånd från glöden. Men det är svårt att hålla sig från något som värmer. Hur långt kan vi gå innan vi bränner oss totalt? Ska vi testa? sa jag och jag höll din hand, och vi tog oss närmare värmen och bort från kylan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar