måndag 31 mars 2014

ånger igen

Vi kan ju alltid blunda för det och ta stryk på sikt. Det har vi gjort förut. Eller är det lika bra att berätta? Hur som helst kommer jag inte orka stå ut. Dölja allting. Tveka mellan ja och nej, samtidigt som jag vet att så är inte ödet, om man tror på ödet. Det finns för många delade vägar och om jag har otur går jag cirklar. Jävla idiot, tänker jag varje gång det händer och varje gång det händer blir du utsatt för terror. Så jag slutade vattna blommorna i din slitna etta inne i centrum, punkterade ditt däck och raderade mitt nummer i din telefon. Samtidigt brände du julkorten jag fick av dig i julas, klippte av telefonsladden i min hall och spolade ner mina guldfiskar i toaletten. Det är ett krig, men det slutade med att vi låg utmattade i olika kök. Så nu i efterhand, så kan vi glömma att jag frågade vilken av Nils Ferlins dikter som var din favorit och att du svarade och la undan boken och tittade så fint på mig, sådär beundransvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar