söndag 26 januari 2014

januaritrött

Om ett par dagar ska låneböckerna tillbaka till biblioteket. Jag som bara han hunnit läsa två av de tre böcker jag lånade. Det är svårt att få tid till att hinna med allt. Och jag har både för mycket och för lite tid, samtidigt.

Solen är vaken redan vid åtta och det gör allting lite lättare. Trots att lakanen i sängen inte ligger som de ska när jag vaknar. Men det kanske bara är en period nu när det är som det är.  Cigarettpaketet är nästan slut i vilket fall och det är blandade känslor. De säger till mig att det inte är bra, att jag helst ska sluta. Men det är svårt att sluta med något som räddar för stunder. Men det får vara såhär ett tag framöver, oavsett vad min omgivning säger till mig. Det får vara såhär ett tag framöver.

The velvet underground spelas just i denna sekund och snart är det dags att plocka ihop alla sakerna som ska med till skolan. Det är enkelt att bli trött i dessa i tider. Trött på skolan, trött på andra, trött på sig själv. Kanske är det också en period nu. Men jag får nog låta det vara så ett tag framöver det också. Ibland är det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar